Czy kiedykolwiek wypadł ci ząb?

Czy kiedykolwiek wypadł ci ząb?

MATEMATYKA

Materiały:
tektura
segregator z kieszonkami
flamastry
karta z imieniem dla każdego z dzieci

Co należy zrobić?

1. Przygotuj kartę nagłówkową do umieszczenia w segregatorze, zapisując na niej pytanie: „Czy kiedykolwiek wypadł ci ząb?”. Pod pytaniem umieść rysunek zęba i napisz po jednej stronie słowo „tak”, a po drugiej słowo „nie”, tworząc dwie kolumny.

2. Porozmawiaj z dziećmi o stworzonej tabelce i zachęć je do dzielenia się swoimi doświadczeniami.

3. Niech każdy z malców umieści swoją kartę z imieniem w odpowiedniej

kolumnie w segregatorze. |

4. Niech dzieci policzą wszystkie karty w obu kolumnach i omówią wyniki. j

Policz swoje zęby

MATEMATYKA

Materiały:
biała ścieralna tablica
flamaster do pisania po tablicy

Co należy zrobić:

1. Poproś dzieci, aby umyły ręce.

2. Pokaż malcom, jak policzyć swoje zęby.

3. Na tablicy narysuj tabelę, w której zapisz liczbę zębów każdego z malców.

4. Zadaj dzieciom następujące pytania:

Dlaczego mamy różną liczbę zębów?

Jaka liczba zębów jest najpopularniejsza wśród dzieci?

Jaka liczba zębów występuje najrzadziej?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *